Dacă nu pun piedici guvernanții sau te miri ce funcționari publici de prin instituții, atunci se găsește cineva să prelungească agonia și să împiedice începerea construcției tronsoanelor Autostrăzii Pitești – Sibiu. De data aceasta este vorba despre o firmă sibiană, SC Construcții SA Sibiu, care a depus o cerere de anulare a licitației pentru tronsonul Sibiu – Boița, susținând că cei care au câștigat au dat un preț mult prea mic. Firma din Sibiu contestă rezultatul procedurii prin care a fost desemnată câştigătoare oferta depusă de compania austriacă de construcţii Porr. Sibienii consideră că oferta depusă de Porr trebuie respinsă, „având în vedere că aceasta are un preţ neobişnuit de scăzut”.
În aceste condiții, Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) va trebui să intre pe fir și să ia o decizie în acest sens. Societatea comercială din Sibiu consideră că CNSC trebuie să „reevaluze ofertele şi să declare câştigătoare oferta care respectă cerinţele documentaţiei de atribuire şi care nu are un preţ neobişnuit de scăzut”.
Pe de altă parte, jurnaliștii din Sibiu au scos la iveală că firma contestatoare este aceeași care lucrează la stadionul municipal din orașul lor, iar până acum nu a îndeplinit niciunul din termenele din contract. Dacă sibienii nu făceau contestație, contractul pentru începerea lucrării a primului tronson urma să se semneze duminică. În aceste condiții însă, totul se amână până la o decizie a CNSC.
Austriecii au avut o propunere financiară de 129 milioane euro fără TVA
La începutul lunii martie 2019, mai exact pe data de 6, românii au primit cu bucurie și speranță vestea că CNAIR a declarat câştigătoare oferta Porr Construct pentru contractul de proiectare şi execuţie a secţiunii 1 Sibiu – Boiţa. Austriecii de la Porr au venit cu o ofertă financiară de 612,65 milioane de lei fără TVA, echivalentul a 129 milioane euro fără TVA, având un cost pe kilometru de 9,7 milioane euro fără TVA. Preţul oferit de austrieci este cu 25% mai mic faţă de valoarea estimată iniţial de CNAIR: 765,84 milioane de lei, fără TVA.
Durata de realizare a contractului va fi de 48 de luni, din care perioada de proiectare a lucrărilor va fi de 12 luni, iar perioada de execuție a lucrărilor va fi de 36 luni. CNAIR mai menționează că ofertantul declarat câștigator a oferit o perioadă de garanție a lucrărilor de 10 ani.
Obiectivul principal al contractului „Proiectare și execuție autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 1 Sibiu – Boița, km. 0+000 – km. 14+150 – Lot 1 km. 0+000 – km. 13+170” îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 1 – Lotul 1 în conformitate cu condițiile de contract FIDIC Galben.
Lotul 1 aferent Secțiunii 1 se întinde între km. 0+000 – km. 13+170, iar traseul autostrăzii va începe în zona localității Șelimbăr, la intersecția cu centura Sibiu. Aliniamentul se continuă la vest de DN7, în paralel cu acesta, fiind amplasat într-o zonă colinară până la km 6, în zona localității Veștem. În continuare, traseul autostrăzii traversează la vest de Tălmaciu, drumul județean DJ 105G, Avrig – Marșa – Tălmaciu – Sadu până în zona Boița unde este prevăzut un nod rutier ce asigură conectivitatea temporară a autostrăzii Sibiu-Pitești cu DN7.