Având în vedere că în ultima perioadă Apavil S.A a înregistrat pierderi de apă generate de avarii și furturi, operatorul regional al serviciilor de apă și de canalizare a demarat o campanie de eliminare a pierderilor de apă din sistemul public.
APAVIL S.A. prin Serviciul Control Clienţi – structurăorganizatorică în coordonarea Directorului Comercial, continuă acțiunile specifice de verificare şi control a clienţilor societăţii, în vederea depistării utilizatorilor cu branşamente frauduloase, a utilizatorilor fără contract de furnizare (cu branșamente clandestine), cu racorduri de canalizare nedeclarate sau cu surse proprii de apă necontorizate, dar care evacuează apa uzată în reţeaua publică de canalizare. De asemenea, au fost făcute verificări în ceea ce privește integritatea sigiliilor la apometrele montate în căminele de branşament şi etanşeitatea legăturilor, în vederea eliminării pierderilor din reţea.
În urma acțiunilor de verificare a clienților în perioada 30.08-30.09.2021 efectuate în Drăgășani, Ștefănești, Budești, Băbeni, Govora, Păușești-Măglași și Rm. Vâlcea au fost depistați:
• 2 clienți cu branșamente frauduloase, pentru care s-a luat măsura eliminării branșamentelor frauduloase și a sistăriifurnizării alimentării cu apă pană la achitarea prejudiciului șiintrarea în legalitate;
• 4 utilizatori cu branșamente clandestine, pentru care s-a luat luat măsura blindării branșamentelor identificate, achitarea prejudiciului și dispunerea intrării în legalitate (obținere aviz tehnic, încheiere contract de furnizare cu apă, după caz) ;
• 5 utilizatori cu surse proprii de apă necontorizate, dar care deversează apa reziduală în reţeaua publică de canalizare;
• 31 clienți cu racorduri de canalizare nedeclarate, care deversau în rețeaua publică de canalizare, fără a deține contract cu societatea pentru furnizarea acestui serviciu.
Atragem atenția consumatorilor că potrivit prevederilor Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, așa cum este prevăzut în Legea serviciilor comunitare pentru utilități publice (nr. 51/2006, cu modificările și completările ulterioare), art. 46, alin. 1: „ Constituie infracțiune în domeniul serviciilor de utilități publice și se pedepsește potrivit Legii nr. 286/2009 privind Codul Penal, cu modificările și completările ulterioare, fapta săvârșită cu intenție privind furtul de apă din sistemul de alimentare cu apă.” De asemenea, pentru situațiile de consum clandestin, prejudiciul adus societății se stabilește conform Ordinului 29/N/1993 al MLPAT – Ordin pentru aprobarea Normativului – cadru privind contorizarea apei și a energiei termice la populație, instituții publice și agenți economici,facturându-se 120 mc/lunar (consum pompă cu jet continuu conform Normativului), aplicate pe o perioadă de maxim 36 de luni anterioare depistării.
Acțiunile de verificare vor continua în toată aria de operare, pentru identificarea branșamentelor frauduloase de apă care conduc la reducerea debitului de apă și îngreunează eforturile operatorului de asigurare a serviciilor în condiții optime, fiind afectați astfel toți consumatorii.
Pentru stoparea acestor acțiuni ilegale de furt de apă din sistemul public de alimentare cu apă și racordări ilegale la rețeaua de canalizare, facem un apel la locuitorii județului să anunțe reprezentanții Apavil S.A prin sesizarea oricărei situații care pare suspectă, la sediul societății din str. Carol I nr. 3-5, la dispeceratul Apavil S.A – 0250 820 010 / 0350 802 160 sau pe adresa de e-mail control.clienti@apavil.ro.
COMPARTIMENTUL COMUNICARE, MASS-MEDIA