Începând cu data de 8 aprilie 2018, operatorul de transport intern ETA Râmnicu Vâlcea îşi va închide activitatea pe traseele Fedeleşoiu, Mihăeşti şi Vlădeşti. Conform regulamentului nr. 1370 al Parlamentului European, ETA nu mai poate depăşi teritoriul administrativ al municipiului. Sigur, această prevedere este în vigoare încă din anul 2007, însă operatorul de transport a mai putut continua să facă acele curse în afara teritoriului oraşului pentru că încă era în vigoare contractul de delegare.
Din păcate pentru sutele de călători care fac naveta pe acele trasee, din luna aprilie 2019, contractul de delegare expiră, urmând a se aproba un alt contract şi un caiet de sarcini în Consiliul Local al municipiului Râmnicu Vâlcea, iar acesta trebuie să respecte regulamentul impus de Parlamentul European.
De asemenea, conducerea ETA Râmnicu Vâlcea ne-a mărturisit că societatea va avea de suferit din punct de vedere financiar pentru că nu va mai putea să execute nici alte activităţi conexe pe care le făcea până acum, spre exemplu acelea de ITP, spălătorie sau reparaţii auto.
„Ne vor fi afectate cu siguranţă veniturile. Ca să vă dau un exemplu, pe traseul până la Mihăeşti încasam lunar suma de 35.000 de lei. Bani pe care îi vom pierde. De asemenea, mai aveam servicii de spălătorie, ITP sau reparaţii în atelierul propriu la vehicule din afară, iar aceste lucruri nu le vom mai putea face. Nu se ştie dacă vom ajunge la restructurări până când nu vom vedea contractul şi caietul de sarcini. Cert este că vom încerca să micşorăm intervalul de succedere a curselor pentru a atrage cât mai mulţi călători în municipiu. Abia apoi vom face o analiză şi vom vedea dacă vom avea nevoie de mai multe autobuze sau nu” – ne-a declarat directorul ETA SA, Andi Davidescu.