Când credeam că totul este fără speranţă şi că declaraţiile politicienilor cu privire la construirea autostrăzii Piteşti – Vâlcea – Sibiu sunt doar vorbe-n vânt, iată că Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) ne dă veşti bune. Luni, 8 august 2016, conducerea CNADNR a anunţat că au început să se facă studii geotehnice în teren pe traseul viitoarei autostrăzi Sibiu – Vâlcea – Piteşti, secţiunea 4 şi secţiunea 5, postând pe Facebook chiar şi poze de la faţa locului.
Conform ultimelor detalii legate de traseul autostrăzii prin Vâlcea, trebuie ştiut faptul că autostrada va ieşi se pare la Călimăneşti, asadar mult mai aproape de municipiul Ramnicu Valcea decat se zvonea. De altfel, o alta legatura posibila este la Tigveni, acolo unde autostrada se intersecteaza cu drumul judetean care leaga Ramnicu Valcea de Curtea de Arges. Astfel, acest drum ar putea fi transformat in drum de mare viteza, care sa lege municipiul nostru de autostrada.
Punctul de plecare este capătul Autostrăzii Bucureşti-Piteşti și va continua de la Bascov către Curtea de Argeş, urmat de un nod rutier la Tigveni care se va intersecta, aşa cum spuneam, cu drumul județean leagă în prezent municipiul Curtea de Argeş de orașul Râmnicu-Vâlcea. Dinspre Nord, din satul Văleni, traseul autostrăzii cotește către Vest, pentru a fi construite două tuneluri, după care traseul intră pe Valea Oltului, la Călimăneşti, traseu care va lega şi Râmnicu-Vâlcea la autostradă. Valea Oltului va avea cea mai lungă succesiune de tuneluri, cel mai mic având 600 m, iar cel mai mare 2.800 de metri. Lângă localitatea Racoviţa va fi următorul nod rutier, apoi drumul continuă pe Valea Oltului până la Boiţa, unde urmează să fie construită legătura cu autostrada Făgăraş-Sibiu. Următorul nod rutier va fi la Veştem și se va intersecta cu actualul drum Sibiu-Braşov, după care se va realiza conexiunea cu actuala centură a Sibiului construită deja.
Primul tronson va fi o şosea de mare viteză între Piteşti şi Curtea de Argeş, unde vor fi construite 14 poduri, iar pe ultimii 15 kilometri dintre Boiţa și Sibiu, vor fi ridicate 12 poduri şi viaducte.
[supsystic-gallery id=43]
foto: CNADNR