Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a scos la licitație Lotul 2 Boița – Cornetu al Autostrăzii Sibiu – Pitești. Acesta este ultimul tronson care intră în procedură de achiziție publică, fiind vorba de o porțiune de aproximativ 33 de kilometri.
Valoarea contractului lotului 2 al Autostrăzii Sibiu și Pitești este estimată la aproape 1 miliard de euro. Documentația a fost realizată cu expertiza specialiștilor Comisiei Europene, finanțarea fiind asigurată din fonduri nerambursabile. Tronsonul începe la Boița, ajunge la Cornetu aproape de Brezoi, în județul Vâlcea, și, potrivit specialiștilor, este poate cel dificil de realizat, fiind prevăzut cu 50 de lucrări de mare anvergură: tuneluri, pasaje și viaducte.
“Documentația de atribuire pleacă, astăzi, la ANAP. Este una extrem de grea, ca să vă dau un exemplu despre complexitatea acesteia, sunt 5 kilometri cu tuneluri și 11 kilometri de poduri, pasaje și viaducte, deci 16 kilometri sunt doar lucrări de artă. Noi mergem cu o procedură de precalificare după modelul lotului 3 (Cornetu – Tigveni). Punctăm câteva criterii, astfel, avem între 18 și 24 de luni pentru proeictare deci cine vine cu 18 luni va primi punctaj maxim. Pentru execuție, potivit Hotărârii de Guvern cu indicatorii tehnico- economici sunt prevăzute 64 de luni dar sigur vin constructori puternici cu tehnologie modernă și vom puncta un termen redus. S-au făcut foraje suplimentare care să certifice traseul respectiv și o analiză a riscurilor geotehnice, pe o anumită secțiune este încadrare la risc mediu iar pe altele Risc Major. Am făcut și o analiză de impact asupra mediului, ne dorim ca traseul să fie cât mai prietenos cu mediul” – a explicat Mariana Ioniță, directorul general al CNAIR, pentru presa centrală.
În acest moment, la Autostrata Sibiu – Pitești se lucrează la un singur segment, fiind vorba de lotul 1 Sibiu- Boița. Autoritățile susțin că la primăvară se deschide șantierul și pe lotul 5 Pitești și Curtea de Argeș cu o lungime de 30 de kilometri. Loturile de mijoc, 2, 3 și 4 de altfel și cele mai complicate, sunt în diferite etape de achiziție.