Având în vedere că în ultima perioadă Apavil S.A a înregistrat pierderi de apă, generate de avarii și furturi, operatorul regional al serviciilor de apă și de canalizare continuă campania de eliminare a pierderilor de apă din sistemul public.
APAVIL S.A. prin Serviciul Control Clienţi, a desfășurat și în luna aprilie 2022 acțiuni de verificare şi control în vederea depistării utilizatorilor cu branşamente frauduloase, a utilizatorilor fără contract de furnizare (cu branșamente clandestine), a utilizatorilor cu racorduri de canalizare nedeclarate, a utilizatorilor cu surse proprii de apă necontorizate, dar care evacuează apa uzată în reţeaua publică de canalizare, de verificare a integrităţii sigiliilor la apometrele montate în căminele de branşament şi a etanşeităţii legăturilor, pentru eliminarea pierderilor din reţea etc.
În urma acțiunilor de verificare a clienților în perioada 01-30.04.2022 efectuate în Drăgășani și Râmnicu-Vâlcea au fost depistați:
– 1 branșament fraudulos. S-a luat măsura blindării branșamentului și s-a sistat alimentarea cu apă până la achitarea prejudiciului și intrarea în legalitate;
– 8 clienți cu surse proprii de apă necontorizate, care deversează apa reziduală în reţeaua publică de canalizare a APAVIL S.A.;
– 21 clienți cu racorduri de canalizare nedeclarate, care deversau în rețeaua publică de canalizare, fără a deține contract cu societatea pentru furnizarea acestui serviciu
S-a luat măsura recuperării prejudiciului și intrarea în legalitate.
Atragem atenția consumatorilor că furtul de apă din sistemulpublic de alimentare cu apă și de canalizare constituie infracțiune îndomeniul serviciilor de utilități publice și se pedepsește potrivitprevederilor Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, așa cum esteprevăzut în Legea serviciilor comunitare pentru utilități publice (nr. 51/2006, cu modificările și completările ulterioare), art. 46, alin. 1: „Constituie infracțiune în domeniul serviciilor de utilitățipublice și se pedepsește potrivit Legii nr. 286/2009 privind Codul Penal, cu modificările și completările ulterioare, fapta săvârșită cu intenție privind furtul de apă din sistemul de alimentare cu apă.”
De asemenea, pentru situațiile de consum clandestin, prejudiciul adus societății se stabilește conform Ordinului 29/N/1993 al MLPAT – Ordin pentru aprobarea Normativului – cadru privind contorizarea apei și a a energiei termice la populație, instituții publice și agenți economici.
Acțiunile de verificare ale APAVIL S.A. vor continua în toată aria sa de operare, pentru identificarea branșamentelor frauduloase și clandestine de apă, care conduc la reducerea debitului de apă șidiminuează eforturile operatorului de asigurare a serviciilor încondiții optime, fiind afectați astfel toți consumatorii.
Pentru stoparea acestor acțiuni ilegale de furt de apă din sistemulpublic de alimentare cu apă, rugăm clienții să anunțe reprezentanții APAVIL S.A. prin sesizarea oricărei situații, care pare suspectă, la sediul societații din Str. Carol I, nr.3-5, la Dispeceratul Apavil S.A. – 0250820010/0350802160 sau pe adresa de e-mail control.clienti@apavil.ro
COMPARTIMENTUL COMUNICARE, MASS-MEDIA AL SOCIETĂȚII APAVIL S.A